Det är svårt att vara innovativ i vissa genrer, det beror mycket på att grunderna som definierar dem är ristade i sten, men ibland kan en bra idé vara tillräckligt för att få till ett rätt så intressant spel, och det är var som hände med Iron Harvest. Det finns massor av RTS-spel som är baserade på historia och som erbjuder dig precisa representationer av krig under särskilda tidsperioder. Age of Empires-serien är ett spel man tänker på som en av de första serierna inom genren som haft en historisk bakgrund. I fallet med Iron Harvest så erbjuder spelet ett alternativt scenario där historian har tagit en annan bana.
Vad hade hänt om det första världskriget hade fått fram teknologisk utveckling bortom begränsningarna för 1920? Vad hade hänt om tre av de involverade parterna i kriget hade utvecklat avancerade mekaniska krigsmaskiner som farit fram över slagfälten? Det är exakt det som händer i Iron Harvest, ett strategispel i realtid utvecklat av King Art Games och utgivet av Deep Silver som sätter oss i kontroll över en av de tre parterna som kämpar för att kontrollera bitarna av det förstörda Europa efter det första världskriget.
Iron Harvest erbjuder oss klassisk RTS-spelmekanik med varje funktion som du kan förvänta dig från ett modernt spel. Spelet innehåller tre engagerande kampanjer som följer berättelsen av flera hjältar genom fler än 20 olika uppdrag. Du kan spela dem ensam eller i lag med en vän att spela igenom dem med. Iron Harvest innehåller även olika spellägen, inklusive tävlings-flerspelarläge med rankade matcher, och vi kan se hur dessa skärmytslingar ser ut för första gången i en video som nyligen publicerades av Deep Silver. Den visar hundratals olika enheter på slagfälten där infanterier och enorma maskiner kombinerar sina krafter för att bekämpa fienden.
Om Iron Harvest är din typ av spel så kommer det att finnas tillgängligt den 1:a september för PC och du kan hitta det till bästa pris i vårt jämförelseverktyg.
svarar på meddelandet från