IG indi EN
 
 

Among Us: det finns en bra anledning till att uppdateringarna dröjer

Among Us: det finns en bra anledning till att uppdateringarna dröjer

Även om Among Us släpptes 2018 var det inte förrän 2020 som Innersloths spel blev en superhit. Spelet har en ganska enkel mekanik och gameplay så skapas det mesta av upplevelsen av spelarna själva. Det gick långsamt i början för det sociala deduktionsspelet men nu har Among Us tagit världen med storm.

Spelets regler är lätta att förstå. Du kan ha två roller i Among Us. Du är antingen en crewmate (besättning) i ett rymdskepp eller en Impostor (bedragare). Som crewmate är ditt uppdrag att slutföra några underhållsuppgifter i fartyget och försöka ta reda på vem eller vilka som är bedragarna. Som Impostor måste du sabotera skeppet och döda alla besättningsmedlemmar utan att fångas. När ett lik upptäcks är det möjligt att kräva en omröstning för att avgöra vem som är bedragare och sedan sparka ut honom från skeppet. Denna process fortsätter tills alla bedragare fångas eller alla besättningsmedlemmar dödas.

 

 

Även om det verkar enkelt så kräver Among Us en hög nivå av diskussion, samtal och interaktion mellan spelare och det verkar vara nyckeln till en framgång och popularitet som kom som en blixt från klar himmel för utvecklarna. Innersloth har planer på att utöka innehållet i Among Us och de har redan låtit meddela några av dem. Det är inte så att de inte har varit upptagna under förra året. Spelet lanserades på Nintendo Switch och Epic Games Store förra året. Det kommer också komma en ny karta under första delen av 2021, samt lanseringen av Among Us på Xbox-konsoler. Men det verkar som om det tar längre tid än väntat att lägga till nya funktioner i spelet och Innersloth har förklarat orsakerna bakom det i spelets officiella blogg.

Among Us tog rejäl fart ganska sent under 2020. Det var inte något som vi förväntade oss, och det innebar STORA förändringar för oss. [...] EFter att vi trodde vi var klara med att arbeta med Among Us så behövde vi byta tillbaka och inte bara det, vi behövde också ställa in oss på att arbeta med spelet på ett mer hållbart sätt. Vi var tvungna att spendera två månader på att omstrukturera, skapa på nya processer och få externa partners att hjälpa oss.

Det finns massor av andra saker utanför vår kontroll (juridiska frågor, möten, planering), så ibland tar dessa saker längre tid.

Det ganska förståeligt att studion, som ursprungligen bildades av bara tre personer, har vissa problem på grund av den oväntade populariteten hos Among Us. Vi kan vara glada att de tar sig tid att göra saker ordentligt. Låt oss bara hoppas att det inte tar dem alltför lång tid.

Få de bästa erbjudandena och rabattkoderna för gamers

Anmäl dig till DLCompares nyhetsbrev